"We willen zin geven, waarde toevoegen, mensen inspireren en de foodservice een beetje mooier maken."

Een goed netwerk draait op vertrouwen en verbinding. Dat bereiken, begint met geven. Bij Foodservice Network België zijn we royaal met positieve energie, dragen we onze passie en inspiratie graag over en delen we onze kennis. Omdat we oprecht bevlogen zijn over onze branche en de mensen die haar maken.

Waar staan we voor? 

Wij bieden plezier, kennis, herkenning. Met relevante bijeenkomsten en events. Daarbij streven we altijd naar voortdurende verbetering van onszelf en naar onophoudelijke vernieuwing en verrassing. Dat houdt het netwerk relevant, de geesten geslepen en inspiratie prikkelend.

Voor wie is
Foodservice Network?

Foodservice Network België is er voor foodservice professionals die vooruit willen en willen samenwerken, delen en leren.  Onze leden hebben en zien de relevantie in van kennis delen en netwerken. Het netwerk heeft als doel een (inter)nationaal ontmoetingsplatform te bieden voor de toonaangevende foodservice professionals uit de totale bedrijfskolom: producenten, leveranciers en eindgebruikers.

Meer weten over
Foodservice Network?

info@foodservicenetwork.be

Gastvrijheid

Onze branche draait om mensen, om gastvrijheid. Als Foodservice Network België willen we iedereen uit de dagelijkse realiteit halen en even laten reflecteren op onze uitzonderlijke branche. Wij voeden, vertellen verhalen, schrijven geschiedenis en ondernemen samen. Foodservice is mensenwerk. Dat moet ons netwerk ademen, dat moeten onze leden voelen.

Inspirerende omgeving

Onze leden maken samen het netwerk. Wij bieden een veilige en inspirerende omgeving waar iedereen zichzelf kan zijn, waar op niveau gespard kan worden en waar we delen en verbeteren met plezier. Een netwerk is namelijk alleen van waarde als de energie positief is, het niveau hoog en de leden gelijkwaardig. 

Vertrouwen

Ons netwerk biedt kracht, maar er is ook ruimte voor kwetsbaarheid. Onze bijeenkomsten bieden een platform om van gedachten te wisselen over zaken waar we allemaal wel eens over twijfelen, advies bij nodig hebben of waar een frisse blik nieuw perspectief kan bieden. Met vertrouwde mensen die je een spiegel voor kunnen houden.

Bijeenkomsten

Waardevolle ideeën ontstaan wanneer we nieuwe indrukken krijgen. Wij organiseren inspirerende bijeenkomsten waar sprekers uit uiteenlopende disciplines hun visie, ervaringen en passie met ons delen. Bij Foodservice Network kijken we over de grenzen van de sector en brengen we inspiratie van buiten naar binnen. 

Trendtours

2023 Rotterdam                                2022 Parijs
2020 Brussel
2019 Boedapest
2018 Londen
2017 Berlijn
2016 Amsterdam

Programma 2023 - 2024


13u30 - 20u00


Frederik Imbo
Rika Coppens
DONDERDAG 29 februari 2024 I Locatie te bevestigen (Mechelen)

Toekomstgericht Inclusief ondernemen

Hoe divers zal onze werkvloer er in de toekomst uitzien? En hoe matchen we de verwachtingspatronen van onze huidige en toekomstige werknemers met deze van ons bedrijf en zijn aandeelhouders of belanghebbenden.

Verwacht wordt dat hierbij nieuwe bedrijfsstructuren zullen ontstaan waarin een gerichte aansturing en directe communicatie onontbeerlijk zullen zijn. Hoe pakken we dit aan in de praktijk?

Met dit onderwerp gaan we aan de slag in kleinere werkgroepen.


13u30 - 20u00

Frederik Imbo
Rika Coppens

13u30 - 20u00
DINSDAG 23 april 2024 I Locatie te bepalen

Dynamische prijsstelling in de hospitality

Is deze strategie waarbij de prijs van een product of dienst in realtime wordt aangepast op basis van verschillende factoren, zoals vraag en aanbod, marktomstandigheden, concurrentie en klantgedrag ook echt de toekomst in onze sector?

Hoe kunnen we als fabrikant, verdeler en operator hierop inspelen? Welke zijn de succesvoorbeelden uit de praktijk en vooral: waar zitten de valkuilen?


13u30 - 20u00

16u - 22u Incl. Zomer netwerk BBQ
DONDERDAG 20 juni 2024 I Barn 64 - St. Job in 't Goor

Over hoe AI ons echt verder kan helpen…

We verdiepen ons in de geheimen en mogelijkheden van Artificial Intelligence. Zijn we performant genoeg in het opbouwen van gerichte BIG DATA. Hoe staan we tegenover het delen van die data en kennen we reeds goede praktijkvoorbeelden. Wie van onze leden delen hun inzichten?

We sluiten de dag af met een netwerk BBQ op een unieke locatie. (Net)werken mag ook FUN zijn.


16u - 22u Incl. Zomer netwerk BBQ


DONDERDAG & VRIJDAG 19 & 20 september 2024

2-daagse Studietour Londen

Het is alweer van 2018 geleden dat we op studietour naar Londen gingen. Er is in die 5 jaar (post Corona!) weer veel veranderd in deze foodcapital. De foodconcepten in de stad spelen in op de toenemende vraag naar plantaardige producten. Daarnaast zie je veel digitalisering: fast casual concepten investeren massaal in innovaties als bestelzuilen en -apps. En de eeuwenoude foodmarkten die de stad rijk is verbeteren hun aanbod en wijze van presenteren, waardoor de markten een walhalla zijn voor foodies.

Ja, in Londen is veel te ontdekken. Hippe wijken zoals Shoreditch en Hackney ontwikkelen zich snel. Maar ook Camden Market, Soho en Covent Garden zijn wijken die we zeker niet zullen missen tijdens de trendtour. We kijken er naar uit samen met jullie deze stad (opnieuw) te gaan ontdekken!




DONDERDAG 5 december 2024 I Locatie te bepalen

'Trendtable’ – Hybride voeding

Gaan we echt anders eten? Doen we het vooral voor de planeet en dus voor onszelf. Of eerder voor de volgende generatie(s). Zijn alle producten uit het schab die hierop inspelen wel doelgericht of doen vooral de marketeers hun werk?

In een unieke ‘belevings-setting’ maken we kennis met de laatste innovaties die ons voedingspatroon in de toekomst zullen gaan bepalen. Van kweekvlees tot zeewier, van apero tot dessert…


De adviesraad

Foodservice Network België wordt actief ondersteund door een adviesraad. Deze adviesraad vormt een representatieve afspiegeling van de diverse schakels binnen de bedrijfskolom. De leden van de adviesraad bewaken de kwaliteit van de bijeenkomsten en vormen een belangrijk klankbord voor de organisatie. Zij ondersteunen tevens bij de samenstelling en uitvoering van het jaarprogramma.

JOHAN VERCAEMST

Managing Director Unilever Foodsolutions Benelux

MARISA HERMAN

Manager catering Europe bij Verstegen Spices & Sauces B.V.

RUDY MAES

CEO bij Eccellenza

WIM PEETERS

Zaakvoerder bij Groep Peeters-Govers

BART MATTHIJS

Managing Director, Compass Group Belgium

SISKA DE LOMBAERDE

Country Director BE/LU bij Just Eat Takeaway.com

KATHLEEN CLAES

CEO van The JAVA Coffee Company

GUY VLAEMINCK

General Manager Carlsberg Importers

STEVEN DEMAN

Lid worden

Het lidmaatschap betekent dat u als organisatie kunt participeren in vijf bijeenkomsten per jaar; 3 themabijeenkomsten en een trendtourDoor actieve deelname kunt u uw organisatie blijvend voorsprong geven in een veranderende competitieve wereld. Een lidmaatschap biedt plaats voor twee leden, een executive (lid van de directie) en topkader (lid van het managementteam)

Meer weten over Foodservice Network?

info@foodservicenetwork.be

Onze netwerken

Foodservice Network België

Netwerk voor beslissers en bestuurders uit het foodservice landschap van België.

Cure Care Network

Een netwerk voor beslissers en bestuurders uit de Cure & Care sector.

Foodservice Network Nederland

Netwerk voor beslissers en bestuurders uit het foodservice landschap van Nederland